Gewicht/gezonde voeding & balans.

Themabijeenkomst                                 

Gewicht/gezonde voeding

Wanneer: zaterdag 5 maart 2022, 13:00  – 16:00 uur

Waar: Bibliotheek Voorschoten aan de Wijngaardenlaan 4 in Voorschoten

Gepresenteerd door: Janny Ledeboer, Angelique Ringenier.

Janny Ledeboer tel: 0640370555, www.deovergangsconsulente.nl

Overgangsconsulente Janny Ledeboer

“Gun uzelf gezonde en goede overgangsjaren”

Een gezonde geest in een gezond lichaam: dit oude spreekwoord zegt alles. Gezonde en uitgebalanceerde voeding komt uw lichaam ten goede. Dat geldt des te meer in de overgang. Want in deze periode in uw leven kan voeding u daadwerkelijk helpen om allerlei overgangsklachten tegen te gaan. Als het lichaam ouder wordt, werken diverse functies wat langzamer dan daarvoor. Een teveel aan vet, cafeïne en b.v. alcohol kan dan een tekort aan vitaminen en mineralen opleveren waardoor sommige overgangsklachten zoals opvliegers kunnen verergeren. Gezonde voeding voor vrouwen in de overgang draagt niet alleen bij aan het voorkomen en verminderen van overgangsklachten, maar kan ook botontkalking en Hart en vaatziekten in belangrijke mate voorkomen.

Voorbeelden van goede voeding zijn:

  • Groenten en vooral bladgroenten, zoals koolsoorten, sla, spinazie
  • Knollen en wortels, zoals biet, uien, rettich
  • Bonen, zoals sojabonen en linzen, tofu
  • Fruit, zoals grapefruit, peer en ananas
  • Noten en zaden
  • Zure zuivelproducten
  • Harde kaassoorten die niet te veel vet bevatten

Volwaardige voeding met voldoende zure melkproducten en groenten en weinig vlees kan ik u van harte aanbevelen. Hiermee voorkomt u overgewicht, te hoog cholesterol en is deze voeding vriendelijk voor de botten. De overgangsjaren moeten geen hongerjaren worden, maar eerder een sportieve tijd.

Angelique Ringenier   tel: 06-38308164    www.hartforher.nl

Sportinstructrice hart for her Voorschoten & BenFit voedingscoach.

Wordt fit. Blijf fit. Voor voedingsadvies onder begeleiding van een voedingscoach hulp bij: gewichtsverlies, gewichtstoename, lifestyle verandering naar een gezonde (re) levensstijl. Samen help ik je op weg.

Eet, beweeg & relax.

Dat zijn de 3 pijlers die belangrijk zijn in het leven om in balans te zijn en te blijven. Ik vertel je over het BenFit lifestyle programma. Bedoeld voor mensen die zich niet fit voelen, overgewicht hebben of uit balans zijn.

 EET: Tijdens het programma besteed je aandacht aan jezelf, je lichaam, gevoel en gezondheid. We gaan op zoek naar een blijvende oplossing. Samen met je BenFit voedingscoach.

BEWEEG: Bij een gezonde levensstijl hoort lichaamsbeweging. Ons advies is: sport 2 tot 3 keer per week. Je conditie zal verbeteren en je verbranding gaat omhoog. Je krijgt meer energie en wordt fitter en sterker.

RELAX: Zorg voor je lichaam en gezondheid terwijl je intens geniet van het leven. Ontspanning en minder prikkels geven vaak het meeste resultaat omdat we stress minder kans geven ons lichaam te verstoren. In de drukte van alle dag zal innerlijke rust je helpen om in balans te komen. Balans leven

Indien u meer informatie wenst over gewicht, gezonde voeding & balans, kom dan op zaterdag 5 maart naar de bibliotheek wij staan voor u klaar.